เพื่อที่จะเข้าใจว่า เราจะได้เงินอย่าง ไร รวดเร็วแค่ไหน แผนการจ่าย
หรือระบบจัดเรียงตำแหน่งอัตโนมัติของ gibLink ทำงานอย่างไร
ซึ่งเป็นคำถามที่ผู้คนมากมายถามกัน แม้แต่สมาชิกเอง ทำให้มีสมาชิก
ท่านหนึ่ง ทำการอธิบายประกอบด้วยรูปภาพ ทำให้ถือโอกาสนำมาโพสท์
ให้ได้ทำความเข้าใจกันตรงนี้ค่ะ
ความพยายามในการนำเสนอ การจัดลำดับใน giblines (Pro Accounts)
อาจจะไม่สามารถเป็นตัวแทนทั้งหมดได้ เพราะในความเป็ฯจริง gibline
แต่ละสายจะอยู่ในระบบอิเลคโทรนิกส์ (ซอฟแวร์คอมพิวเตอร์ควบคุม)
The process starts as follows: a user logs into the Internet,
receives an email, acts upon the email, visits the Giblink
website, joins Giblink, places an order for a Pro Account (3
Pods), completes the credit card transactions, receives
approval, receives email receipts, receives email member ID# and
verification, and finally, Pod numbers are assigned the Pods are
entered into Gibline 1.
The above process is comprised of nothing more than a collection
of main programs, sub-routines, encryption software, and
assorted algorithms. This can all be distilled down to only two
things: the "Ones" and "Zeroes" of the raw computer code that is
the bed-rock of even the most sophisticated higher-level
computer languages.
Our human brains cannot fathom the intricacies of this "dynamic"
environment (well, at least most of us cannot).
Therefore, I have developed a "mechanical" illustration for
those magical "Ones" and "Zeroes" and their work-flow process.
I envisioned each Gibline analogous to a tube. Each Pro Account
(3 Pods) is a smaller tube attached to the main Gibline Tube
radially; in other words, similar to the spokes on wheel (the
Gibline Tube is the "Hub" and the Pro Account Tube is the
"Spoke").
In the 3D illustration below, I have only depicted 10 Pro
Accounts (10 Spokes on the Gibline #1 Hub). Of course, in
actuality, there are close to 28,000 "Spokes" representing the
28,000 accounts (Standard & Pro).
I think that this image will allow you to understand why it is
common for the Pro Account holders to have 3 Pods that are not
in sequence. My ID# is 1692, and my original 3 Pods are 2125,
2128, & 2129. Notice that there is a two-pod gap in my pod ID's.
I believe this is due to the nature of the "beast" in that there
are thousands of "Spokes" pumping one pod after another down the
Spoke tube into the Gibline #1 tube. This is occurring at the
"millisecond" level in time. All member's access time, server
speed, credit card transaction time are not the same; some are
slower... some are faster. It is not difficult to envision two,
three, or more members engaged in the Pod creation process, and
that depending on "lag" time, one or two Pods from one newly
created account in injected into the Gibline #1 tube in between
two Pods of another during their account creation process.
I am willing to bet that Pod ID's 2126 & 2127 belong to an
individual whose member ID# is very close to mine, either before
or after.
So, while looking at the image below, just imagine the dynamics
of 28,000 tubes injecting Pods into the Gibline. Now imagine
what will occur on December 10, 2007 when the renewals start!
Just think...around 1000 renewed accounts and 500+ new accounts
processed per day.

ภาพสามมิติ อีกรูปด้านล่าง เป็นตัวอย่างการเลื่อนตำแหน่งของ Pod ที่เป็น Pro
Account คุณจะเห็นกลไกการเลื่อนลำดับ โดยต้องคำนึงถึงว่าตอนนี้มี Pod
ทั้งหมดเกือบประมาณ 28,000 ซึ่งการจัดลำดับก็จะใช้เวลาพอสมควร ในการ
แสดงตัวอย่างนี้อาจจะไม่ถูกต้อง แต่ก็ขอให้ได้เป็นเพียงความเข้าใจเบื้องต้น


ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น